lepény és pástétom

akkor el is kezdem a gluténmentes recepteket. ma reggelire hajdina-kukorica lepényt csináltam. fűszernek sót, pirospaprikát, köményt tettem bele. a hajdina-kukorica liszt aránya kb 50-50 % volt, és tettem bele hidegen sajtolt napraforgó-repce olajat is. és szépen serpenyőben kisütögettük.


a babpástétomot két napja kezdtem el, ugyanis minimum 12 órát kell áztatni a babot, közben legalább egyszer cserélni rajta a vizet. az áztatóvizet leöntöttem róla, utána beleöntöttem egy lábasba, rá vizet, és elkezdtem főzni. mikor először forr fel, hab keletkezik a tetején. ilyenkor érdemes ismét lecserélni a vizet (ebbe az első főzővízbe nem kerül semmilyen fűszer). a következő vízbe már mehet só, és egy babérlevél. azért kellenek ezek a vízcserék, hogy könnyebben emészthető legyen a bab. ha van időd, kedved, csíráztatni is lehet főzés előtt, akkor is könnyebben emészthető lesz.
ha megfőtt, akkor leöntöd róla a vizet egy edénybe és félreteszed. belekeversz ízlés szerint pár evőkanál paradicsompürét, vagy sűrített paradicsomot, fűszereket (ha kell még bele: só, kömény, jó adag petrezselyem, snidling, és egy fej vöröshagyma is mehet). és egy kevés citromlevet is lehet bele facsarni. ezt az egészet pedig fogod és leturmixolod. kész van.

nagyon nagy népszerűségnek örvendett, mert Dávid és Sebi is ette lelkesen. Dávid azt mondta, a májkrémre hasonlít. legközelebb teszek bele még majorannát is, úgy még inkább arra fog talán hasonlítani. mindenesetre nagyon finom, érdemes kipróbálni.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések