serpenyős csicseriborsó

egy barátnőm kérésére, íme a recept. kép sajna nincs.

Serpenyős csicseriborsó, Stahl recept alapján szabadon.

40 dkg főtt csicseriborsó
2 evőkanál olívaolaj
4 szem paradicsom felkockázva, vagy 1 doboz paradicsompüré
1 csokor petrezselyem
1 csokor koriander (ezt nekem még soha nem sikerült beszereznem)
2 nagy gerezd fokhagyma

borsikafű

az az igazság, hogy én soha nem mérem a dekákat, csak úgy ránézésre készítem el az ételeket, úgyhogy most egyáltalán nem tudom, megmondani, mennyi száraz csicseriborsóból lesz 40 dkg főtt... 20 dkg-nál többet szerintem nem érdemes megfőzni, mert nagyon dagad, és nagyon sok lesz a végére. mondjuk no para, a kész paradicsomos csicseriborsó lefagyasztható! :)

na, akkor úgy kezded, hogy a csicseriborsót megmosod és beáztatod egy napra. közben cserélheted rajta a vizet ugyanúgy, mint a babon. a végén is le kell önteni róla a vizet, mielőtt főződ, mert emészthetetlen, mérgező anyagok oldódnak ki az áztatás során!
minimum 2 órát szokott nekem főni. nem kell sót tenni bele az elején, mert akkor nehezebben puhul. jó puhára érdemes főzni. ez nem az kaja, amit gyorsan feldobsz és fél óra múlva kész. persze csinálhatod azt, hogy előző nap, vagy két nappal előre megfőzöd a borsót, aztán beteszed hűtőbe.

a konzerv csicseriborsóval egyszerűbb lehet a helyzet, de fogalmam sincs, mit tesznek bele, én még soha nem használtam, és nem is vonz az ismeretlen. :D

ha megfőtt a borsó, akkor már könnyű dolgod van: egy kevés olívaolajon megpirítod, ráöntöd a paradicsompürét, vagy rádobod a felkockázott paradicsomot. belekevered a sok finom fűszert, egy picit főzöd, hogy összeérjenek az ízek, és kész, tálalhatod!

én szoktam a tetejére pirítani napraforgó, vagy szezámmagot, nagyon finom!

egy pár szó még a csicseriborsóról a nosalty.hu jóvoltából:

A csicseriborsó az egyik legősibb kultúrnövények egyike, a Közel-Keleti térségben kb. 7,500 éves maradványokat is találtak. Legfőbb termőhelyei a mediterráneum országai, Nyugat-Ázsia, és az indiai szubkontinens.
Közepes méretű száraz hüvelyes, jellegzetes csúcsos kitüremkedéssel. A csicseriborsó kitűnő fehérje- és kalciumforrás, magas vas- és rosttartalommal.Rendszeres fogyasztása csökkenti a vér koleszterinszintjét, ezzel mérsékli a szív- és érrendszeri betegségek kialakulását. Magas pektintartalma csökkenti a vércukorszint jelentős ingadozását, ezért cukorbetegek számára is javasolt élelmiszer (vigyázat! viszonylag magas a szénhidráttartalma).
Beszerezhető konzervben és szárítottan is. Előző esetben könnyebb dolgunk van, ugyanis jelentősen lerövidül főzési ideje. Utóbbi esetben egy nap áztatás után is körülbelül két órán át kell főzni.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések