születésnapi túrórudi torta



az eredeti receptet a Balhétterem oldalán találtam. de egy kissé átalakítottam az arányokat, meg ugye néhány összetevő is kiesett. a torta mutatós lett és nagyon finom is. a csoki rétegek miatt kissé nehezen szeletelhető, de recés késsel sikerült. Janka születésnapi tortája volt, és mindenki evett belőle, kivéve Jankát. Mondjuk ő a túrórudit sem szereti. (igen, ne kérdezze meg senki, hogy akkor miért is csináltam neki pont túrórudi tortát?! a választ nem tudom. képtelen voltam ellenállni ennek a receptnek, mikor megtaláltam. eszembe sem jutott, hogy Jankának esetleg nem jön be.)

szóval a hozzávalók:

a tésztához (legalsó réteg):
20 dkg darált háztartási keksz (természetesen saját készítésű háztartási keksz)
10 dkg étcsokoládé (75%-osat használtam)
5 dkg vaj
töltelék, első réteg:
50dkg túró
5 dkg vaj
1 vaníliarúd kikapart belseje
2 evőkanál xilit, vagy kókuszcukor (ez ízlés szerint lehet több is)
(az első rétegbe én kókuszcukrot tettem, a másodikba xilitet. előbbitől enyhén barnás lett a túró, de a tálalásnál senki nem vette észre, még én sem, pedig a keverésnél szerintem eléggé látszott. a képen sem látszik )
pár csepp citromlé
2,5 dl tejszín
1 tasak habfix

a második réteg ugyanaz, mint az első.
A középső és a felső csokoládéréteghez is 10-10 dkg étcsokoládé és 1-1 evőkanál méz.
Az alap tésztához megolvasztjuk kis lángon a vajat, a csokoládét, majd hozzákeverjük a darált kekszet. Jól összekeverjük és beleöntjük a sütőpapírral kibélelt tortaformába. szépen elegyengetjük kézzel.
Az első túróréteghez a túrót és a vajat (jó, ha szoba-hőmérsékletű) villával jól szétnyomkodom, belekeverem a vaníliát, a cukrot, a citromlevet, majd végül a habfix-szel kemény habbá vert tejszínt. ráöntöttem a tésztára és betettem a hűtőbe. 

a csokit gőz fölött olvasztottam, belekevertem a mézet és a hideg túróréteg tetejére öntöttem-simítottam. megint ment a hűtőbe, míg elkészítettem a  második túróréteget. végül a csokit a tetejére, és kész. egy éjszakát nekem hűtőben állt, mert csak másnap ünnepeltük Jankát.


és ha már itt tartunk, akkor leírom a túrórudi receptemet is, az még egyszerűbb. :)
kell hozzá:
25 dkg túró
10 dkg szoba-hőmérsékletű vaj
2 ek barnacukor (porrá őrölve), vagy xilit
1 vaníliarúd
10 dkg étcsoki
villával összetörni, összekeverni, kézzel formázni, hűteni, csokival leönteni, hűteni, kész.
nagyon gyorsan megvan, nagyon könnyen formázható, és nagyon finom. :) én nem csináltam belőle hosszú rudakat, hanem csak kis szaloncukor méretűeket. ez viszonylag kis adag, gyorsan elfogy, szóval lehet duplázni a mennyiségeket. :)
kép sajnos nem készült róluk.

a vaníliarúd nem olcsó mulatság, de legalább nem az aromából és finomított cukorból készült vanilin cukrot esszük. (nem beszélve arról, hogy az igazi vaníliának mennyire más az íze, mint az aromás cukornak...) a napokban láttam viszont kis üvegben vaníliaport. azaz a vanília őrleményt. 1500 ft volt és ahhoz képest, hogy ez 3 vaníliarúd ára, nagyon sok volt benne. azt hiszem, hogy ki fogom próbálni. 
igen, megtaláltam, ez volt az.





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések