Gluténmentes granola


A gluténmentes müzlikkel kicsit hadilábon állunk, illetve most már csak álltunk. A kukoricapelyheken kívül nem találtam olyat, amit szívesen ettünk volna Jankával. Már régóta a terveim között szerepelt, hogy megpróbálok gluténmentes granolát készíteni, de nem jutottam el odáig. Régebben készítettem nem gluténmentes változatot, és azt nagyon szerettük. 
Végül pár napja kerestem hozzá recepteket, és aztán összegyúrtam a sajátomat.

Méz került bele, bár a fruktóz felszívódási zavarunk miatt nem ideális, de arányaiban egy adag müzliben elég kevés van, így megkockáztattam. Semmi kedvem nem volt xilit-sziruppal nyakon önteni a sok finom magot... Szóval mézes-fahéjas lett.



Az elkészítése kevésbé volt fárasztó és időigényes, mint gondoltam, és utána egész délután ezt csipegettem, még Dávid is megevett belőle jópár kanállal, Janka pedig ezt uzsonnázta joghurttal.




Aki egy kis gluténmentes ropogtatnivalóra vágyik, vagy a szendvicset váltaná ki, vagy egyszerűen szereti a jófajta müzliket, annak szívből ajánlom ezt a receptet. Nem nehéz elkészíteni, és biztosan jobb, mint a bolti. - már csak azért is, mert ebbe tudod, hogy mit teszel.


Nekem egyetlen összetevőt kellett csak megvennem, a puffasztott rizst, minden más volt itthon a spájzban, nálunk ezek alapélelmiszerek.


Hozzávalók:

50 g kókuszchips
70 g mandula aprítva (vagy szeletelt mandula)
100 g dió durvára aprítva
30 g puffasztott rizs
100 g kölespehely
25 g chiamag
1 ek lenmag picit megőrölve (én kávédarálóban szoktam)
1 tk fahéj
1 nagy csipet só
100 g méz (vagy egyéb folyékony édesítő)
50 g kókuszzsír


Elkészítés:

A száraz hozzávalókat egy nagy keverőedényben összekeverem.
A sütőt előmelegítem 175 fokra, és egy magasabb falú tepsit kibélelek sütőpapírral.
A mézet és a kókuszzsírt egy fém edényben összemelegítem.
Rácsorgatom a száraz keverékre, és alaposan összekeverm. A tepsibe öntöm, és egyenletesen elrendezem.
Kb 20 percig sütöm, és közben 5 percenként átkeverem, nehogy megégjen, és hogy egyenletesen piruljon.
A sütőből kivéve a tepsiben hagyom kihűlni, majd zárható dobozban tárolom.




Növényi tejjel és laktózmentes joghurttal is teszteltem, mindkettővel nagyon finom, habár a joghurttal talán egy picit jobb, én szeretem az édeset a savanyúval keverni + a joghurtban nem süllyed le a chiamag, míg a tejes verziónál az ajláról kellett kikanalaznom. De azért ez nem akkora nagy gond. :)

Ha valaki pluszban extrázni akar, amikro kihűlt a müzli, lehet bele apróra vágott étcsokit keverni. ;)



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések