FlyLady



már régóta, és sokat gondolkozom azon, hogy vajon mások hogyan tartanak rendet a lakásban. mások alatt főleg azokat értem, akinek egy, vagy több gyereke van, és ennek ellenére mégis rend és tisztaság van a lakásában, bármikor megyek oda. (a gyerek nélküliekre nem gondolok, mert ők még nem tudják, mi a kihívás)
szóval igen, léteznek ilyen családok (feltételezem, főleg az anyukán múlik a dolog). viszont nekem mióta gyerekem, gyerekeim vannak, azóta nem megy. próbálkozom, de a gyerekek és az erózió mindig erősebb nálam. ha valamit a helyére rakok, tuti, hogy fél percen belül másik két dolog kerül a földre. így nap végére már csak többnyire ösvények vannak a lakásban, az asztalon pedig maximum egy tenyérnyi hely van, ahova egy pohár még befér. és ilyenkorra én már hulla fáradt vagyok ahhoz, hogy nekiálljak ezt az egészet helyrehozni. és ha reggel is ez a kép fogad ébredés után, akkor már el is ment a kedvem attól a naptól.

a titok nyitja biztos a rendszerességben van, meg az apró dolgokban, gondoltam. nyilván el kéne mosogatni egyből főzés után. de hogyan is, ha a főzés is több részletben zajlik, hiszen hol éppen pisiltetek, hol szoptatok, hol legót segítek építeni, hol orrot törölök, és még ki tudja, mi minden. szóval az élet nem egyszerű, és általában nem jutok el a mosogatásig esténél előbb, amikor is már a fáradtságtól... nem részletezem, az előbb már leírtam, és nyilván van olyan, akinek ez ismerős.
és gondolom mindig mindent a helyére kellene tenni használat után. például ha egy könyvet leveszek a polcról, vagy ha a fürdőszobából kihozom a körömcsipeszt, vagy ha előveszem a fényképezőgépet. ezek vajon miért is nem kerülnek vissza a helyükre? igen, vannak olyan esetek, amikor a gyerekek jönnek közbe, és vannak olyanok is, amikor egészen egyszerűen sajnálom az időt, mert vannak fontosabb dolgok is. például megfőzni és meginni a kávémat, míg a gyerekek kint játszanak és nem hiányzom nekik, elmenni pisilni, mielőtt felébrednek, és még hasonló apró, de fontos dolgok. igen, a gyerekek megnehezítik az életet (de meg is édesítik, mielőtt még valaki azt hinné, hogy csak és kizárólag keresztbe tesznek). és valószínűleg, bármennyire is zavar, nekem nem a rend az elsődlegesen fontos dolog.

na de most! most aztán minden megváltozik. :D
találtam ugyanis egy programot, ami lépésről-lépésre vezet.
először is abban, hogy hogyan alakítsam ki a napi rutint. aztán abban, hogy hogyan tegyem szisztematikusan rendbe a lakást. és végül abban is, hogy hogyan tartsam fent ezt a rendet.
a program nem kevesebbet ígér, mint hogy képes leszek olyan rendet tartani a lakásomban, hogy bárki bármikor beeshet hozzám bejelentés nélkül, és anélkül, hogy én rosszul érezném magam a lakásban uralkodó állapotok miatt.

ez kell nekem! FlyLady! hajrá! :D

A program az Urban Eve-en van fönt szépen kidolgozva.
napról napra leírja, mit is kell ahhoz tenned, hogy a lakás ne váljon romhalmazzá két nap alatt.
azt gondoltam, letesztelem. mert ok, hogy működik egy olyan lakásban, ahol csak egy férfi és egy nő él. na de vajon működik-e ott, ahol két kisgyerek is alakítja a lakásképet???
szóval teszt elindult, és nagyon remélem, hogy működni fog a módszer, mert én totál kivagyok az állandó rendetlenségtől, és az állandó (fölösleges) rendrakástól.
a módszer nem azt ígéri, hogy mindig tökéletes rend és tisztaság lesz, hanem azt, hogy mindig annyira lesz csak rendetlenség a lakásban, hogy az ne legyen zavaró, ha váratlanul betoppan egy vendég, ismerős, barát.

tegnap, azaz hétfőn kezdtem. az első nap feladata a mosogató kifényesítése volt.
egy óra áztatás, ok. utána jön a súrolás. el is kezdtem. na de 2 perc múltán márt sírt is az én egyetlen Jankám. szoptatás, pelusozás, itatás, és mire ezzel végeztem, már indulnunk is kellett, így a mosogató itthon maradt a rákent súrolószerrel együtt... 4 óra múlva következett a visszatérés. a vacsora melegszik, Janka a hátamon, Sebi legózik. ideális helyzet egy kis súroláshoz. :) kicsit nehéz volt ugyan fellazítani az időközben megszáradt szódabikarbónát, de nem voltam hajlandó feladni a küzdelmet. így végül a mosogatóm tiszta és csillogó lett, én pedig egy sikerélménnyel gazdagabb. :)


a második nap feladata, hogy reggel öltözz fel rendesen még akkor is, ha egész nap otthon leszel. ezzel nincs gond, alapvetően nem vagyok pizsamás-melegítős típus. mai napi feladat teljesítve, bár a hajmosás kimaradt, ugyanis Sebi beleöntötte az egész doboz samponomat a fürdővizébe a hétvégén. mindegy, ma vettem, holnapi projektbe belefér.
esti feladat: fényesítsd ki a mosogatót. khm. igen, csakhogy ehhez már el is kell mosogatni. jelentem, megfőztem holnapra, elmosogattam, és kifényesítettem a mosogatót. :)

a lelkesedésem töretlen, remélem semmi nem jön közbe.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések