mcdonald's helyett


a mai vacsoránk egy adag köleslepény volt zellerchips-szel és extra adag házi majonézzel. :) nagy kóla nem járt hozzá. :)

a lepényt azért csináltam, mert elfogyott itthon a kenyér, boltit meg nem volt kedvem venni, tiszta pénzkidobásnak tartom. ha meg begyúrunk egyet, abból is csak holnap délelőtt lesz kenyér. így aztán kitaláltam, hogy köles, vagy kukoricalepényt fogok csinálni. elolvastam pár receptet, és végül csináltam egy sajátot. :)

lepény recept: (azért nem írom, hogy milyen lepény, mert igazából abból csinálod meg, amid épp van otthon, szupi dolog ez. :))

bekapcsoltam a malmot, beleöntöttem egy pohár kölest, aztán egy pohár kukoricadarát, és végül még megláttam a polcon a hajdinát, így az is került bele. a kávédarálóval őröltem egy maréknyi lenmagot is. az egész keveréket megsóztam, tettem bele egy kis vegamixet, köményt és borsikafüvet. (kurkumát is tettem volna, de nem volt itthon).

az egészet összedolgoztam vízzel. lassan kell hozzáöntögetni, nehogy sok legyen, és ragadjon a tészta. a kis tésztagombócot hagytam állni kb fél órát, aztán kisebb gombócokat formáztam belőle és ellapítottam a kezem között, majd egy vágódeszkán kb 3-4 mm-esre, és egy serpenyőben megsütöttem mindkét oldalát. nekem csak teflonos serpenyőm van, abban csináltam, de közben sokszor gondoltam édesanyám öntöttvas "serpenyőjére" is, mert abban sütve még jobb lett volna.

hozzá zelllerchips-et ettünk.

ezt Zsuzsa barátnőmnél ettem először, aztán egy Stahl magazinban olvastam. a magazinban lévő recept szerint bő olajban kell kisütni, ami ugye nálam esélytelen.
Zsuzsa is kókuszzsírban sütötte.

egész egyszerűen pucold meg a zellert, aztán a hámozóval vágj róla vékony szeleteket és egy serpenyőben, kevés kókuszzsíron süsdm pirítsd meg, míg olyan szép barnás nem lesz. kész. ennyi. :) nagyon finom. gyanítom, hogy jó forró sütőben is meg lehetne sütni. legközelebb kipróbálom úgy.

és végül majonézt is csináltam, hogy legyen mibe mártogatni a lepényt. merthogy a lepény lesz kemény, tehát azt lehet mártogatni, ellenben a zellerchips puha marad.

Házi majonéz:

a receptet a Kismama babakonyhájában olvastam, és nálunk nagyon bevált, mert Sebi nagyon szereti a majonézt, viszont boltit nem kap, mert nem vagyok hajlandó ilyenekkel mérgezni...
de ez a változat Sebinek is nagyon bejött, először sült krumplihoz csináltam neki.

kell hozzá natúr joghurt, mustár, citrom, méz. ezeket ízlés szerint összekevered, és máris kész a házi majonéz mindenféle E számok nélkül. a mustárra viszont érdemes odafigyelni, mert ha abból is mindenféle adalékanyagosat teszel bele, akkor akár meg se csináld. én találtam egy fajta dijoni mustárt, amiben csak mustár van, víz, só, és borecet. semmi más. van belőle csípős és nem csípős változat is. Beaufor a márkája és a Koch's forgalmazza.

mindenkinek jó étvágyat! :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések