egyszerű receptek, keleti ízek

két gyerek mellett sok időm nincs a főzésre, így nagyon szeretem az egyszerű, gyors recepteket. viszont nem szeretem a zöldségmentes, kavarj kettőt rajta, kész a tejbegríz típusú vacsorákat, ebédeket sem.
most három olyan receptet írok le, amik zöldségesek, gyorsak, egyszerűek és nagyon finomak. képem sajnos nincs mindegyikről.


1. Kína - pirított tészta

Zsuzsa barátnőm mesélte, hogy mennyire szereti a kislánya, Nola ezt a tésztát, és hogy milyen egyszerű elkészíteni. bogarat ültetett a fülembe, mert két nap múlva már mi is ezt ettük. :)

hozzávalók:
- teljes kiőrlésű lisztből készült spagettitészta (én a DM-ben szoktam venni)
- zöldségek ízlés szerint, én ezeket használtam: répa, kínai kel, fokhagyma, póréhagyma
- szójaszósz
-olaj: az eredeti recept szezámolajat ír, biztos, hogy azzal nagyon finom, de nekem nem volt itthon, így olívaolajjal csináltam.

  1. A zöldségeket megtisztítom, vékony csíkokra vágom.
  2. odateszem a tésztát főni
  3. a zöldségeket egy nagyobb serpenyőben, hogy a tészta is beleférjen majd, olajon egy pici szójaszósszal megpirítom. nem baj, ha a répa kicsit ropogós marad, sőt!
  4. Leszűrjük a tésztát, és már rakjuk is a pirított zöldségekhez, további szójaszósszal.
  5. jól átpirítjuk, és uborka-cukkini salátával tálaljuk!
2. Törökország - paradicsomos padlizsán

olyan szép padlizsánokat lehet mostanában kapni, hogy kár lenne kihagyni ezt a receptet. az egész család nagy kedvence.

hozzávalók:
- egy nagyobb padlizsán
- répa ízlés szerint
- egy doboz paradicsompüré

a répát és a padlizsánt kockákra vágom. a répát elkezdem párolni egy kevés olajon, vizet öntök alá. mikor már puhul, hozzádobom a padlizsánt, sózom, és borsikafüvet, kakukkfüvet teszek hozzá. mikor már a padlizsán is majdnem kész, ráöntök egy doboz paradicsompürét, és még egy kicsit főzöm.

Bulgurral tálalom.


3. India - dahl

Ezt a receptet pedig Rozi barátnőmtől hallottam először, aztán később megtaláltam egy baba szakácskönyvben is, mint babáknak is való, egészséges ételt.

hozzávalók:
- krumpli,
- répa
- vöröslencse
- mustármag
- kurkuma
- natúr joghurt

kevés olajon/kókuszzsíron egész mustármagot pirítok, majd rádobom a kockákra vágott répát, krumplit. párolom, kevés vizet öntök alá, hogy ne égjen oda. mikor már majdnem kész, ráöntöm a megmosott vöröslencsét. felöntöm vízzel, hogy ellepje, sózom, és kurkumával fűszerezem. a lencse eléggé megdagad, és hamar megfő.

Joghurttal tálalom.

Jó főzögetést mindenkinek. :)


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések